-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3445 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

آيا خواب بد ديدن، نشانة كفارة گناهان است؟

آن چه مسلّم است، اثر تكويني و طبيعي گناه و ظلم و بيتقوايي اين است كه روح و جسم انسان دچار انواع دلهرهها و وحشتهايي كه زائيده شك و ترديد و هم چنين مولود گناه و انواع آلودگيها است، گردد. چگونه ممكن است، كسي كه دست به ظلم و ستم و ريختن خون مردم و غصب اموال و حقوق ديگران شده، آرامش خاطر داشته باشد، چنين شخصي برخلاف مؤمنان حتي خواب آرام و راحتي ندارد و غالباً خوابهاي وحشتناكي ميبيند كه در اثناي آن خود را با دشمنان و افرادي كه به آنها ظلم و ستم شده، درگير مشاهده ميكند.

طبيعي است، چنين شخصي به هر دليل، به عذاب وجدان و...، به خصوص زماني كه تحت تعقيب باشد، در عالم خواب خود را در برابر اشباح هولناكي ميبيند كه براي گرفتن و تعقيب او كمر بستهاند و يا اين كه روح آن مقتول مظلوم، از درون ضمير ناآگاهش، فرياد ميزند و او را شكنجه ميدهد، لذا هنگامي كه بيدار ميشود، هم چون يزيد، فرياد بر ميآورد: مرا با حسين چكار؟! و يا هم چون حجاج، فرياد بر ميآورد: مرا با سعيد بن جبير چكار؟!

البته نكته مهم در خواب اين است كه; نوع خواب، فرد خواب ديده، طهارت روح و روان آن و...، از جملة مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. در مورد خوابهاي بد نيز، بايد موارد و خصوصيات آن مورد دقت و توجه قرار گيرد، زيرا چه بسا، براساس حكمت الهي، خواب بد، باعث سعادت و تغيير مسير زندگي فرد گردد.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 8، ص 338، دارالكتب اسلامية.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.